In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Vermijd deze 4 valkuilen voor zakelijk succes met emoji’s

Zakelijk succes, met emoji’s? Inderdaad, dat is waar grote organisaties momenteel aan werken. Zoals McDonalds, die goed laat zien dat dit een belangrijke ontwikkeling naar de toekomst toe is. Net als WNF, die de emoji’s gebruikte om aan te geven welke dieren er wereldwijd met uitsterven bedreigd worden.

Een van de tips om dit professioneel op te pakken? Je kunt natuurlijk je eigen emoji’s ontwikkelen en daarmee precies binnen je eigen huisstijl blijven. Gemakkelijker is het om belangrijke valkuilen te vermijden. Op die manier kun je emoji’s in je zakelijke communicatie toepassen, zodat je daarmee meer engagement creëert.


Vermijd deze valkuilen


Met een eigen website heb je een belangrijk kanaal in handen. Dat je kunt koppelen aan bijvoorbeeld Twitter, Facebook en zelfs LinkedIn. Met emoji’s, om je doelgroep op een vernieuwende manier aan te spreken. Mits je deze 4 vakuilen vermijdt:

  1. Overmatig complex
    Het moet vooral makkelijk te begrijpen zijn. Zorg ervoor dat iemand in één oogopslag ziet wat je ermee bedoelt. Door een aantal emoji’s achter elkaar te zetten, die samen een verhaal vertellen. Waarbij de emoji’s lekker expressief zijn, zodat je aan kunt geven dat jij bijvoorbeeld de oplossing biedt bij een kapotte telefoon door waterschade. Gebruik emoji’s van een smartphone, een toilet, van water en vervolgens een verdrietig poppetje.

  2. Overmatig gebruik
    Overmatig is natuurlijk nooit goed. Niet qua complexiteit en ook niet als je er overmatig gebruik van gaat maken. Zorg ervoor dat je één heldere boodschap overbrengt, door hier mee te werken. Richt je op die boodschap en zorg ervoor dat je daar zo min mogelijk emoji’s voor gebruikt. Less = more, als je de juiste emoji’s achter elkaar zet.

  3. Verkeerde emoji’s
    Zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent van de betekenis van de verschillende emoji’s. Je zou niet de eerste zijn die een verkeerde gebruikt, waardoor je per ongeluk een heel andere boodschap uitdraagt. Check de betekenis dus even bij Emojipedia.

  4. In te serieuze situaties
    En pas tenslotte op met te serieuze situaties. In die gevallen zijn emoji’s niet zo goed geschikt. Ze zijn vooral informeel en goed geschikt om de online communicatie vanaf of over je website wat luchtiger te maken.


Drupal website laten maken

Zelf aan de slag met emoji’s, maar daar nog geen goede website voor? Wij kunnen een Drupal website maken, zodat je daar zelf mee aan de slag kunt. Net als met de meta-omschrijvingen, waarvoor we ook een aantal handige tips voor je hebben. Op die manier leggen we de basis voor je online succes, niet in de laatste plaats door met je mee te denken over hoe je hier het best mee kunt werken. Meer weten? Neem contact op.