In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

4 handige tools voor direct meer conversie uit je social media-kanalen

Een Drupal website laten maken en succesvol aan de slag met de promotie daarvan? De verschillende social media-kanalen zijn daar uitstekend voor geschikt, mits je ze effectief in zet. De volgende 4 tools helpen je daar uitstekend mee op weg:



Social Flow

Het is van groot belang om de content te plaatsen wanneer je publiek actief is via de verschillende social media-kanalen. Social Flow brengt precies dat voor je in kaart, door data te verzamelen over wanneer de doelgroep actief is en wanneer ze het meest interacteren met updates die ze zien. Social Flow maakt het mogelijk om de content alvast klaar te zetten, om die vervolgens te publiceren op het daarvoor best geschikte moment.


MeetEdgar

Zelf een Drupal website laten bouwen naar je specifieke wensen en ook een duidelijk idee over wanneer je welke content zou willen publiceren en promoten? Dan is MeetEdgar waarschijnlijk beter geschikt. De software maakt het mogelijk om content in te plannen.

Dat creëert bovendien de mogelijkheid om oudere content nog eens opnieuw te plaatsen, zodat je die weer onder de aandacht kunt brengen. Het zou zonde zijn om alle content slechts één keer te publiceren, aangezien je er ondanks het juiste moment on mogelijk voor kunt zorgen dat de complete doelgroep die voorbij ziet komen. Uit onderzoek blijkt dat het re-posten van oude content je traffic gemakkelijk kan verdubbelen.


Tagboard

Zodra je de content eenmaal publiceert via de verschillende social media-kanalen is het bovendien van belang om die goed te monitoren. Wat levert het op qua mentions en retweets? Wie liket de updates die je plaatst? Het is belangrijke informatie die je kunt achterhalen door gebruik te maken van Tagboard.

De software is heel gebruiksvriendelijk, maar wordt tegelijkertijd gebruikt door grote merken zoals de BBC en Audi. De software is daarnaast goed geschikt om de publiciteit rondom specifieke evenementen in de gaten te houden. Je kunt bovendien een overzicht creëeren van tweets, posts en foto’s, op basis van een bepaalde hashtag of een onderwerp.


BuzzSumo

De vierde tool is de meest geavanceerde, wanneer het gaat om een in-depth tool om analyses te maken. BuzzSumo maakt het mogelijk om een complete social media content marketing campagne op te zetten en daar op professioneel niveau mee aan de slag te gaan. Je kunt de meest populaire content vinden en specifieke onderwerpen analyseren, net als concurrenten en zoekwoorden.

Benieuwd wie de grootste influencers zijn, om die daarna te benaderen? BuzzSumo is daar uitstekend voor geschikt. De verschillende tools helpen je na het laten bouwen van een Drupal website voor optimale promotie via de social media-kanalen te zorgen. Dit biedt je de kans je bereik behoorlijk uit te breiden. Meer weten over een Drupal website en de mogelijkheden? Neem contact op, we lichten het je graag toe.