In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Zoekmachine optimalisatie: 90% in orde met 3 belangrijke pijlers

SEO

“Het algoritme van Google bestaat uit meer dan 200 factoren,” hoor je specialisten in zoekmachine optimalisatie vaak zeggen. Dat is in theorie juist, maar betekent niet dat je doorlopend met al die factoren bezig hoeft te zijn voor een goede vindbaarheid van je website.

Met de focus op 3 belangrijke pijlers krijg je de zoekmachine optimalisatie voor 90% voor elkaar. Door logisch na te denken over welke website Google bovenaan zou zetten kom je een heel eind, samen met een paar handige tips van specialisten in SEO. Waar het concreet om gaat? Om goede content, kwalitatieve backlinks en een goede website-techniek.


Goede content met de juiste zoektermen

Google wordt met de dag slimmer en kan teksten steeds beter ‘lezen’. Het is dus niet meer nodig om in een tekst over Drupal in ieder geval 10x het woord [drupal] te gebruiken. Dat neemt niet weg dat de content aan de andere kant wel ‘goed’ moet zijn en tegelijkertijd de juiste zoektermen moet bevatten.

Hoe je dat het makkelijkst aanpakt? Bepaal op voorhand welke content je wilt behandelen. Inhoudelijk, dus wat je de bezoeker hoe dan ook wilt vertellen. Zoek daar de belangrijkste zoektermen bij. Schrijf de teksten en controleer of de zoektermen er op een natuurlijke wijze al in voorkomen. Die kans is groot, waardoor het stuk ‘goede content’ automatisch goed geoptimaliseerd is volgens de factoren voor content van Google in het algoritme.


Kwalitatieve backlinks naar de website

Naast de content zijn backlinks nog altijd van waarde. Kwalitatieve backlinks wel te verstaan. Geen gekochte linkpakketten, maar echte links van websites die er toe doen. Als aanbeveling naar jouw Drupal website of je website in een ander CMS.

Tip: gebruik landingspagina’s met goede content als basis voor de linkbuilding. Zorg ervoor dat andere websites van waarde naar die pagina’s linken. En link vanuit die pagina’s op je eigen website weer door naar de diensten, categorieën of producten.


Uitstekende website-techniek

Ten derde, zorg voor een uitstekende website-techniek. Dat betekent een voor SEO geoptimaliseerd CMS, waarin je bijvoorbeeld de permalinks op de juiste manier kunt instellen. En waarin de code op een efficiënte wijze in elkaar zit. Of waarin je gebruik kunt maken van een handige SEO plugin voor de meta beschrijvingen en SEO titels.

Aan de hand van de content, de backlinks en een goede website-techniek zorg je eenvoudig voor 90% van de zoekmachine optimalisatie. Gebruik je daarnaast ook de sociale media of schakel je een SEO specialist in voor de puntjes op de ‘i’? Dan kun je rekenen op een uitstekende vindbaarheid.

Enthousiast geworden en een Drupal website laten bouwen? Neem contact op, dan vertellen we je graag meer over de mogelijkheden.