In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Opvallende meta beschrijvingen die overtuigen: 5 praktische tips

Metatags

De meta-beschrijving is dé poortwachter naar je website. Met de concurrentie van 9 andere websites tussen de zoekresultaten is het belangrijk dat je opvalt en direct overtuigt. Hoe je dat het best aanpakt? We zetten 5 praktische tips voor je op een rij:


  1. Maak het specifiek
  2. Spreek de bezoeker aan
  3. Speel in op nieuwsgierigheid
  4. Gebruik cijfers en symbolen
  5. Eindig met een CTA

Maak het specifiek

Ten eerste, zorg ervoor dat je het specifiek maakt. Geef heel duidelijk aan wat je op de pagina vertelt of aanbiedt. De merken, producten of diensten waar het om gaat. En wat het de klant oplevert. In duidelijke taal die de bezoeker gebruikt. Dus zonder jargon en zonder specificaties die niets toevoegen om een goede beslissing te kunnen nemen.


Spreek de bezoeker aan

Gebruik een vorm van ‘u’ of ‘je’, afhankelijk van hoe je dat op de rest van de website binnen de tone-of-voice doet. Op die manier maak je de meta-beschrijving persoonlijk. Je trekt de aandacht van de bezoeker, door hem of haar heel direct aan te spreken. En aan te geven dat wat jij te bieden of te vertellen hebt voor hem of haar interessant is.


Speel in op nieuwsgierigheid

Hierbij kun je gebruik maken van nieuwsgierigheid. Bijvoorbeeld door middel van retorische vragen. Waarmee je aangeeft dat er ‘iets’ is, zonder dat je precies weggeeft wat dit is. Start een zin en maak die niet helemaal… De bezoeker voelt dat de automatische neiging om dit toch af te maken. En dat kan door middel van een klik naar jouw website. Zodat de meta door middel van nieuwsgierigheid eenvoudig meer bezoekers aan kan trekken, die je vervolgens op de pagina kunt converteren.


Gebruik cijfers en symbolen

Cijfers en symbolen in meta-beschrijvingen maken het gemakkelijker om de aandacht te trekken. Dat komt door het verschil met de rest van de tekst die er staat. Zomaar een cijfer 5 in de tekst trekt meteen de aandacht. Veel meer dan wanneer we ‘vijf’ hadden geschreven. Let er de volgende keer maar eens op hoe gemakkelijk je cijfers in een tekst kunt lokaliseren, omdat ze meteen de aandacht trekken.


Eindig met een CTA

En sluit tenslotte af met een call-to-action. Roep op om de pagina te bezoeken, om contact op te nemen of om vooral door te klikken. Wellicht een open deur, maar stuur de bezoeker door aan te geven wat de juiste actie op dat moment inhoudt.


Drupal website maken: de specialisten

Aan de slag met meer handige tips voor je website? Of een nieuwe Drupal website maken? Lees meer over gratis tools om de snelheid van je website te testen of neem contact op. We horen graag van je.