In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Het ideale perspectief om zakelijk te bloggen: uniek, eenvoudig, effectief

Zakelijk bloggen in Drupal

Zakelijk bloggen en je lezers succesvol aanspreken? Er is online ontzettend veel informatie beschikbaar, waarbinnen het niet meevalt om op te vallen. Hoe je dat toch voor elkaar krijgt? Belicht onderwerpen vanuit je unieke perspectief, door middel van eenvoudige blogartikelen die effectief aangeven wat een bezoeker van je kan leren.


Jouw unieke perspectief

Je vertelt potentiële klanten en andere relaties waarschijnlijk graag over jouw blik op de huidige ontwikkelingen in je branche. Je kunt trends uitstekend relateren aan wat je de afgelopen jaren hebt zien gebeuren en je hebt zo je ideeën over de toekomst. Het is van belang om ook online dát verhaal te vertellen. Wij zijn bijvoorbeeld enthousiast over Drupal: we zouden het liefst voor iedereen een Drupal site maken.

We vertellen je graag hoe je we een Drupal site bouwen en er daarmee voor zorgen dat je gemakkelijk zelf je website kunt beheren. We kunnen honderduit vertellen over de uitstekende vindbaarheid, meer bezoekers op je website en de unieke ontwerpen die ook goed geschikt zijn voor mobiel. Bovendien weten we hoe het huidige Drupal beter is dan veel eerdere versies en werken we er hard aan mee om het een nog populairder platform voor zakelijke blogs te maken.


Vertel eenvoudig en effectief waar het om gaat

Bezoekers zouden online geen lange content willen lezen, dat was lange tijd het credo. Inmiddels is gebleken dat juist de langere artikelen gemiddeld genomen het best scoren in binnen de zoekresultaten. Dat neemt niet weg dat bezoekers inderdaad niet zitten te wachten op ellenlange artikelen die maar moeilijk tot de kern komen. Schrijf daarom eenvoudig en effectief.

Om eenvoudig te schrijven kun je de Yoast-plugin gebruiken, die inmiddels ook een Ease-score aangeeft. Des te gemakkelijker de tekst te lezen is, des te hoger de score. Gebruik korte alinea’s met korte zinnen en gebruik zo min mogelijk moeilijke woorden.

Daarnaast is het van belang om goed na te denken over wat je met het artikel wilt vertellen en wat de lezer daar concreet aan heeft. Probeer die boodschap te verwoorden in de titel en de subheadings die volgen. Je hebt de reguliere tekst dan tot je beschikking om daar verder over uit te wijden. Het resultaat? Je kunt je boodschap eenvoudig en effectief overbrengen, zodat de bezoeker daar daadwerkelijk iets aan heeft.

Laat je een Drupal site maken en wil je daarmee effectief zakelijk bloggen? Houd het dan eenvoudig en probeer je unieke verhaal te schetsen. Na verloop van tijd zullen bezoekers regelmatig terugkeren en word je een autoriteit binnen je vakgebied. Een blog heeft op die manier de potentie om een belangrijke doelgroep te verzamelen, waarmee je ervoor zorgt dat je op termijn veel waarde kunt oogsten uit de investeringen die je in eerste instantie zaait door eenvoudig en effectief jouw unieke blik op zaken te delen.