In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

De 3 grootste frustraties van linkbuilders: oversimplificatie en meer

Drupal Linkbuilding

Linkbuilding is een essentieel element van Search Engine Optimization (SEO). Een goed vindbare website heeft een kwalitatief goed en rijk linkprofiel, uitmuntende techniek voor een snelle laadtijd en waardevolle content (voor bezoekers). Linkbuilders zijn als lobbyisten, die externe links naar de eigen website verzamelen. De wereld zit voor velen duister in elkaar, waardoor er veel onduidelijkheid over bestaat. Dit leidt bovendien tot een aantal misverstanden en frustraties bij de linkbuilders. We zetten de 3 belangrijkste en meest genoemde op een rij, opdat we linkbuilders in het vervolg beter waarderen voor wat ze doen.


Oversimplificatie van linkbuilding

“Verzamel gewoon wat links met een goede Domain Authority (DA), dan komt het vanzelf goed, toch?” Het is een veel gehoorde vraag aan linkbuilders. Het klopt dat de DA bijdraagt aan de kwaliteit van een link, maar het is niet de enige belangrijke eigenschap. Een link dient bovendien relevant te zijn en de potentie tot traffic te bieden. Verder is het van belang dat de link binnen het algemene linkprofiel van de website past. Wat dat betreft is linkbuilding echt een vak, het is meer dan het zomaar verkrijgen van wat links naar een website.


Mythes over penalties

Aan de andere kant zijn klanten van linkbuilders vaak bang voor penalties, indien de kwaliteit van de links niet hoog genoeg is. Het klopt dat Google er niet van houdt wanneer er vooral veel (kwantiteit) in plaats van goede (kwaliteit) links worden toegevoegd. Het is echter een misverstand dat er zomaar penalty's worden uitgedeeld door de zoekmachine. Het is niet illegaal om links te verzamelen en op die manier aan een beter profiel te werken. Uiteraard is het wel van belang om de focus zoveel mogelijk te richten op de kwaliteit van de links, in plaats van de kwantiteit. Slechte links dragen simpelweg minder (of niet) bij aan de vindbaarheid.


De benodigde tijd

Tenslotte gaat er veel tijd zitten in het opbouwen van een netwerk en het verkrijgen van de links zelf. Linkbuilders moeten er uren van hun tijd in steken, vooral indien ze kwalitatief goede links willen toevoegen. Die kwaliteit is essentieel, net als een HTTPS-verbinding voor de website. Dat betekent dat linkbuilding tijd en dus geld kost. Het is niet mogelijk om binnen zeer korte tijd veel kwalitatieve links toe te voegen, iets waar linkbuilders vaak voor gevraagd worden.


Drupal website laten maken

Een Drupal website maken en daar vervolgens een rijk linkprofiel voor opbouwen? Houd dan rekening met de bovenstaande misverstanden, die leiden tot behoorlijke frustraties bij de linkbuilders. Indien je daar rekening mee houdt wordt het contact een stuk beter en is de kans groot dat ook de resultaten beter uitpakken. Meer weten over de mogelijkheden of direct een offerte aanvragen? Neem contact op, we horen graag van je.