In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Onmisbare eigenschappen van een website anno 2015

Onmisbare eigenschappen van een website anno 2015

Is het tijd voor een nieuwe website of ben je benieuwd of de oude nog in lijn is met de verwachtingen van bezoekers en beheerders vandaag de dag? We zetten 6 belangrijke eigenschappen voor je op een rij waar een website anno 2015 aan dient te voldoen. Ga bij jezelf na of dat het geval is, of dat je wellicht toe bent aan een nieuwe website.
 

Beheer en optimalisatie

Een website laat zich anno 2015 heel gemakkelijk zelf beheren, zonder dat je daar technische kennis voor nodig hebt. Kun je lezen en schrijven en werken met bijvoorbeeld Word? Dan kun je via Drupal gewoon je eigen website beheren, eventueel met behulp van de handige video-instructies die er beschikbaar zijn.

Bovendien dient een website minimaal geoptimaliseerd te zijn voor Google. Verreweg de meeste gebruikers surfen via Google over het web, wat betekent dat een goede vindbaarheid het verschil kan maken tussen een succesvolle website en een project dat nooit kans van slagen zal hebben.

Een goede website maakt anno 2015 gebruik van een websitesysteem dat de indexatie door de crawler van Google zo gemakkelijk mogelijk maakt.
 

Modules en emailmarketing

Een website anno 2015 laat zich gemakkelijk opbouwen aan de hand van verschillende modules, waardoor het met een beperkte inzet toch mogelijk is om gebruik te maken van geavanceerde functies. Tot de modules kunnen bijvoorbeeld een agenda, een blog en een contactformulier behoren, net als de social media buttons waar we verderop nog even op terugkomen.

Bovendien is een website anno 2015 natuurlijk klaar voor emailmarketing. Marketing via email wordt nog vaak onderschat, terwijl het opbouwen van een mailing list van grote toegevoegde waarde kan zijn. Emails met aanbiedingen of nieuwe diensten doen het over het algemeen goed bij bestaande klanten.

Bestaande klanten laten zich gemakkelijker overtuigen een nieuwe opdracht te plaatsen dan nieuwe klanten, waardoor het de moeite meer dan waard is om gebruik te maken van emailmarketing.
 

Responsive en social media

Een website is anno 2015 in ieder geval volledig responsive. Dat betekent dat het design van de website zich aan zal passen aan het scherm waar de bezoeker gebruik van maakt. Op een smartphone ziet de website er anders uit dan op een tablet of op een desktop of laptop. Dit betekent dat de informatie altijd goed leesbaar is of de content zich zelfs aan zal passen.

Tenslotte biedt een website anno 2015 de mogelijkheid de verschillende sociale media te integreren. Het gaat dan in ieder geval om Google+, Facebook en Twitter, met daarnaast bijvoorbeeld LinkedIn, Instagram en Pinterest.
De verschillende belangrijke elementen zorgen ervoor dat een website anno 2015 goed mee kan komen en voorziet in de behoeften die bezoekers over het algemeen zullen hebben.

Merk je dat je een aantal van deze belangrijke elementen mist en wil je daar wat aan laten doen door experts op het gebied van internet? Neem vrijblijvend contact met ons op. We beoordelen de huidige website of zorgen vanaf de grond voor een totaal nieuwe website die we op een moderne en innovatieve wijze voor je opbouwen.