In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Voldoet jouw ‘over ons’-pagina aan deze 5 richtlijnen?

De ‘over ons’-pagina behoort op veel (diensten)websites tot de meest bezochte pagina’s. We besteden daar aan de andere kant echter relatief weinig aandacht aan, want we weten zelf immers toch prima wie we zijn en wat we moeten uitdragen? Dat blijkt in de praktijk tegen te vallen. De volgende 5 richtlijnen helpen een geslaagde ‘over ons’-pagina te creëren die bijvoorbeeld binnen een Drupal website kan bijdragen aan de conversie.


Maak het toegankelijk

Een ‘over ons’-pagina dient vooral toegankelijk te zijn. Het is niet nodig om daar formeel aan de slag te gaan vanaf de oprichting tot aan vandaag de dag. Niemand zit te wachten op een chronologisch verhaal dat uiterst droog alle gezette stappen opsomt. Maak het toegankelijk door in een paar zinnen per alinea uit te leggen welke ontwikkelingen er plaatsvonden en hoe dat relevant is voor de lezer. Vermijd jargon en maak de tekst eenvoudig te scannen.


Integreer quotes van medewerkers

Op een ‘over ons’-pagina gaat het ‘over ons’, dus neem dat letterlijk. Vraag medewerkers om quotes en bied de lezer inzicht in hun overtuigingen en insteek. Zoek naar waardevolle verhalen binnen het bedrijf en deel die om de cultuur zo goed mogelijk weer te geven. Een ‘over ons’-pagina vertelt een persoonlijk verhaal, dus zorg ervoor dat dit reflecteert hoe jullie op de werkvloer met elkaar omgaan en wat er leeft onder de verschillende medewerkers.


Durf uniek te zijn

Voorkom dat de ‘over ons’-pagina teveel gaat lijken op die van concurrenten. Dat is ten eerste niet netjes, maar bovendien niet bepaald onderscheiden. Durf uniek te zijn door de pagina anders op te bouwen. Stel de missie centraal of creëer een tijdlijn. Integreer de genoemde quotes of werk veel met afbeeldingen. Zoek naar een unieke methode om het verhaal neer te zetten, opnieuw in lijn met de manier waarop jullie werken.


Houd het eenvoudig

Dat betekent aan de andere kant niet dat de ‘over ons’-pagina onnodig complex dient te zijn. Een goede pagina waarop je vertelt wie je bent zit op een eenvoudige manier in elkaar. Het moet in een paar blikken mogelijk zijn om een goed beeld te krijgen. Richt je op de hoogtepunten en vermijd teveel details, behalve wanneer die op een leuke manier bijdragen aan het beeld van de onderneming.


Praat niet alleen over jezelf

Het gaat op de ‘over ons’-pagina uiteraard ‘over ons’, maar dat neemt niet weg dat je je daartoe dient te beperken. Het is een uitstekende locatie op de website om aan te geven welke doelen jullie nastreven en bijvoorbeeld welke samenwerkingen daarbij passen. Toon maatschappelijke betrokkenheid door ook over anderen te spreken en toon lef door het buiten de eigen kaders te trekken.

Op die manier ontstaat er een toegankelijke en persoonlijke ‘over ons’-pagina die op een unieke wijze in elkaar zit. Door het eenvoudig te houden en het buiten de eigen onderneming te trekken ontstaat er een zeer waardevol en overtuigend verhaal.