In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Trends in geschreven content: 4 tips voor 2017

Content is King

We duiken het laatste kwartaal van 2016 in, wat betekent dat het nieuwe jaar langzaam dichterbij komt. Content is nog altijd king op internet, vooral geschreven content speelt een belangrijke rol binnen menig marketingcampagne. Wat zijn de trends op het gebied van geschreven content? 4 praktische tips om je contentstrategie up-to-date te maken, zodat je klaar bent voor 2017.


Zoek de interactie

Bezoekers lezen niet zomaar meer artikelen die websites publiceren, zij willen graag de interactie aangaan. Psychologisch gezien heeft dat een heldere reden en biedt het bovendien een belangrijk voordeel. Dankzij de interactie is er niet zomaar meer sprake van een bedrijf of een website die content ‘oplegt’, in plaats daarvan is er sprake van een dialoog of uitwisseling. Het legt de nadruk meer op het individu die de content wenst te lezen.

Naast de reguliere geschreven content kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een quiz, een poll of een tool om berekeningen uit te voeren. Het maakt de content interactief, zodat je de engagement op de website kunt verhogen. Wil je een interactieve Drupal website laten maken? Dan is dit een belangrijk aspect om rekening mee te houden.


Beantwoord de wens tot diversiteit

Iedere bezoeker leest en leert op zijn of haar eigen manier. Scholen worden zich steeds meer bewust van het feit dat er niet zoiets bestaat als de ‘standaard’ om anderen informatie en kennis bij te brengen. Dat geldt online net zo goed, daarom is het van belang om een divers palet aan (geschreven) content aan te bieden.

Sommige bezoekers zoeken naar lange artikelen van 2.500 woorden of meer, terwijl anderen liever lijstjes scannen of gebruik maken van infographics. Probeer te variëren in de content die je schrijft, zodat een ieder dat kan vinden waar hij of zij naar op zoek is.


Speel in op mobiel

We konden in 2016 al niet meer om het gebruik van mobiele devices heen en dat neemt in 2017 alleen maar verder toe. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat 76% van de mensen Facebook gebruikt om aan hun informatie te komen. Bovendien geeft 48% aan vooral via de smartphone naar nieuws en informatie te zoeken, waardoor dit een platform is dat je niet langer kunt onderschatten.

Geschreven content in 2017 dient volledig geoptimaliseerd te zijn voor mobiele apparaten. Dat betekent een responsive (Drupal) website en bijvoorbeeld artikelen met subheadings die het eenvoudig maken de content op een mobiel apparaat te scannen.


Maak gebruik van automation

Tenslotte wordt 2017 het jaar voor een brede doorbraak van automation. Maak bijvoorbeeld gebruik van tools die de content automatisch verspreiden via de verschillende sociale media kanalen en gebruik software om automatische e-mailcampagnes te versturen op basis van acties door gebruikers.

De verschillende trends voor geschreven content in 2017 zorgen ervoor dat je top-of-mind kunt blijven. Bezoekers zitten te wachten op relevante en interessante content, dus zorg ervoor dat je dat aanbiedt op een interactieve, diverse, mobiele en bij voorkeur geautomatiseerde manier.