In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Tips voor een goede prijspagina

Tips voor een goede prijspagina

Zelf heb ik ervaren dat een tarievenpagina een veel bezochte pagina is van een website. Het is dus belangrijk om deze goed op te zetten. Maar hoe doe je dat precies en waar moet je op letten? In dit artikel geef ik je tips voor een goede prijspagina.


Begin met een pakkende titel

Het gebeurt nog vaak dat een pagina gewoon de titel "Tarieven" heeft. Dit is best wel jammer aangezien de titel juist het eerste is wat gebruikers lezen. Probeer deze plek dus niet te gebruiken om te laten zien op welke pagina ze zich bevinden, maar probeer de aandacht van gebruikers te pakken zodat ze verder willen lezen.


Geef niet teveel keuzemogelijkheden

Probeer de keuzemogelijkheden beperkt te houden om keuzestress te voorkomen. Zorg voor maximaal 4 pakketten zodat deze ook gemakkelijk zijn te vergelijken.


Geef minimaal 2 keuzemogelijkheden

Mensen willen graag vergelijkingen maken bij het maken van een beslissing. Wanneer je maar 1 keuze aanbiedt zullen ze sneller gaan vergelijken met de concurrent. Splittesten hebben bewezen dat conversie hoger is wanneer er gekozen kan worden.


Geef aan welk pakket de voorkeur heeft

Help je bezoekers een keuze te maken door jouw beste pakket eruit te laten springen. Zorg dat het niet het goedkoopste pakket is, maar ook niet het duurste. Je kunt aangeven dat dit het populairste pakket is. Door dit te doen help je weer keuzestress te voorkomen en kun je tevens jouw beste pakket promoten.
 

Prijstabel


Maak een tabel van functies

Maak een overzichtelijk tabel waarin je duidelijk kunt laten zien welk pakket welke functies heeft (zoals het voorbeeld hierboven). Normaal gesproken laat de kolom het pakket zien en de rij de functies. Hierdoor maak je het vergelijken erg gemakkelijk.


Zorg voor duidelijkheid

Zorg dat je precies uitlegt wat de klant krijgt wanneer ze jouw product / dienst aanschaffen. Gebruik geen lange teksten maar probeer dit in opsommingen duidelijk te maken.


Stimuleer de gebruiker door extra's te geven

Probeer de gebruiker te stimuleren door extra's te geven zoals bijvoorbeeld:

  • Geef een korting wanneer klanten meer producten kopen of een langer abonnement afsluiten.
  • Geef korting wanneer gebruikers andere personen verwijzen naar jouw product / dienst.
  • Geef een niet goed geld terug garantie. Dit voorkomt de angst om een foute aankoop te doen.


Gebruik veelgestelde vragen

Verzamel vragen van klanten en zet de veelgestelde vragen op de prijspagina. Je kunt hier ook zaken inzetten zoals betalingen, voorwaarden, verzendkosten etc...


Laat referenties zien

Je kunt zelf natuurlijk vertellen hoe goed je product of dienst is, maar niets is beter dan echte referenties. Wanneer je referenties laat zien, zorg dan ook dat je een foto van de persoon mag gebruiken. Dit komt veel geloofwaardiger over dan alleen een naam die iedereen kan verzinnen.


Conclusie

Wanneer je een goede prijspagina wilt maken zorg dan voor een goede pakkende titel, geef niet teveel keuzes maar minimaal 2. Geef duidelijk aan wat de beste keuze is voor de klant en laat goed zien wat de klant precies krijgt. Laat referenties zien en geef bonussen weg en een niet goed geld terug garantie. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen.