In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Online autoriteit: trek je website een witte doktersjas aan

Online autoriteit

Vertrouwen is de sleutel naar succes. Vertrouwen in het feit dat je waardevolle diensten te bieden hebt of dat je het beste adres bent om bepaalde producten te kopen. Aan dat vertrouwen kun je online op verschillende manieren werken. Door te laten zien dat je weet waar je het over hebt in blogartikelen.

Of door middel van handige associaties en psychologische methoden, waarmee je het brein van de bezoeker overtuigt. Een van de belangrijke mogelijkheden? Bouwen aan online autoriteit, door je website een witte doktersjas aan te trekken.


Het effect van een witte doktersjas

De witte doktersjas staat symbool voor het vertrouwen dat we hebben op basis van autoriteit. De dokter heeft doorgaans een witte jas aan, waardoor we die associatie in ons brein hebben ontwikkeld. De witte jas van de dokter staat voor autoriteit.

Die vertelt ons dat de man of vrouw die we voor ons hebben ons goed kan uitleggen wat er medisch aan de hand is. Of wat er moet gebeuren. Zou de dokter z’n witte jas uittrekken en een simpele trui of een T-shirt aantrekken? Dan moeten we meteen iets meer moeite doen om de man of vrouw op zijn of haar woord te geloven.


Online autoriteit: keurmerken en awards

Dat werkt online ook, al gaat het natuurlijk niet letterlijk om een witte jas. In plaats daarvan is het belangrijk om op een andere manier vertrouwen uit te stralen. Door aan je online autoriteit te bouwen.

Tenminste, aan de ervaren autoriteit. Je kunt daarvoor bijvoorbeeld gebruik maken van keurmerken en awards. Net als van een lidmaatschap bij een ondernemersvereniging of een ander bekend platform. Door te laten zien dat je daar lid van bent zorg je ervoor dat je jouw website als het ware een witte doktersjas aan kunt trekken.


Tip: dit werkt alleen met bekende keurmerken en awards die bij het grote publiek bekend zijn.

Pas aan de andere kant natuurlijk op met teveel keurmerken en awards. Het is belangrijk dat je dit ethisch toepast en het verantwoord en geloofwaardig houdt. Daarmee voorkom je dat een bezoeker het idee krijgt dat je hem of haar probeert te beïnvloeden. Waardoor de autoriteit voor het vertrouwen z’n werk kan doen en je op onbewust niveau zorgt voor een waardevolle invloed.


Drupal Website laten maken

Enthousiast over de mogelijkheid om te bouwen aan je online autoriteit en het vertrouwen dat je uitstraalt, maar nog geen (goede) website om dat mee te doen? Wij gaan er graag voor je mee aan de slag.

We zorgen ervoor dat we een Drupal website maken of dat we je uitleggen over de mogelijkheden. Dus, wil je meer weten? Neem contact met ons op, dan gaan we graag met je aan de slag voor jouw (nieuwe) website.