In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Jouw pakkende titel: 5 tips en tests die meteen scoren

Pakkende titels

Een pakkende titel vertelt meteen het verhaal dat je over wilt brengen, heeft belangrijke informatiewaarde, spreekt de bezoeker meteen aan en neemt geen blad voor de mond. Hoe je dat stap voor stap aanpakt? We zetten 5 tips en tests voor je op een rij die meteen scoren, waarbij de laatste gereserveerd is voor de Titelformule van HubSpot.


Vertel het complete verhaal

Een goede titel vertelt in 1 zin waar het artikel over gaat, zodat de lezer meteen weet of het de moeite waard is om de tekst aan te klikken. Vooral online is het van belang om enerzijds de aandacht te trekken en met die ontvangen aandacht vervolgens voldoende nieuwsgierig te maken. Het feit dat je dit leest geeft aan dat het met de bovenstaande titel gelukt is, waarvoor we uiteraard gebruik hebben gemaakt van de 5 tips om goed te scoren.


Durf de leraar te zijn

We hebben er, vooral in Nederland, niet zo’n handje van om aan te geven dat wij de persoon zijn die weten hoe het werkt. Zodra iemand stelt dat ze naar ons toekomen omdat we ‘alles weten over Drupal websites’ hebben we automatisch de neiging om in ieder geval aan te geven dat we vooral ‘veel weten’. Juist in de titel kan het geen kwaad om iets hoger van de toren te blazen en een belerende toon aan te nemen. Wij kennen de 5 tips voor jouw pakkende titel die helpen meteen te scoren, niet meer en niet minder. Schrijf de titel bij voorkeur net wat belerender op dan je van plan was, de kans is groot dat je daarmee meer resultaat behaalt.


Gebruik de tweede persoon

Uit tests is bovendien gebleken dat je het best de tweede persoon kunt hanteren wanneer je iemand met de titel aan wilt spreken. Het is daarom ‘Jouw pakkende titel’ in de titel boven dit artikel en niet zomaar ‘Een pakkende titel’. Door de lezer direct aan te spreken maak je nog duidelijker wat hij of zij eraan zal hebben om dit artikel te lezen. We willen je hiermee immers aangeven hoe jij een pakkende titel kan schrijven, niet hoe anderen dat in het algemeen zouden kunnen doen.


Durf stelling te nemen

Met de titel is het ten vierde een heel goed idee om vooral geen blad voor de mond te nemen. Durf stelling te nemen en daarmee mogelijk wat mensen voor de schenen te schoppen. Hoe sterker je de titel aanzet, hoe groter de kans dat je daarmee voldoende aandacht kunt genereren. Let op: stelling nemen is niet hetzelfde als onwaarheden verkondigen.


Gebruik de HubSpot formule

HubSpot deed onderzoek naar de conversies van titels en heeft op basis daarvan een formule ontwikkeld. In een uitgebreid blogartikel delen zij die formule