In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Een effectieve formule voor een catchy titel met attention-value die je niet mag missen

Attention Value

Een nieuwe Drupal website in de kijker zetten en daarvoor overtuigende content schrijven? Goede content kan niet zonder een effectieve titel. CoSchedule heeft een unieke formule ontwikkelt voor effectieve titels: 20 - 30% gebruikelijke woorden + 10 - 20% ongebruikelijke woorden + 10 - 15% emotionele woorden + minimaal 1 powerword = een geweldige titel


Gebruikelijke woorden

Tot de gebruikelijke woorden kunnen we bijvoorbeeld ‘de’, ‘het’ en ‘een’ rekenen, de lidwoorden die we veel gebruiken. Daarnaast zijn ‘dit’, ‘dat’, ‘over’ en ‘hoe’ gebruikelijke woorden binnen titels. Verder kun je denken aan termen als ‘dingen’ of ‘waarom’, die je veel terug zal zien komen. Het zijn woorden waarmee je de titel vorm kunt geven rondom het specifieke onderwerp dat je wilt aansluiten.


Ongebruikelijke woorden

Zorg er daarnaast voor dat je een aantal ongebruikelijke woorden gebruikt, waarmee je de aandacht kunt trekken. Het zijn woorden die we niet zoveel gebruiken, waardoor ze automatisch opvallen ten opzichte van de rest die je hebt staan. Je kunt dan denken aan woorden als ‘effectieve’, ‘meer’ of ‘beste’. Daarnaast kun je een jaartal noemen of iets gebruiken zoals ‘lees’ of ‘hier’. Het zijn de minder gebruikelijke woorden die je kunt gebruiken om de titel al wat meer kracht bij te zetten.


Emotionele woorden

Ten derde vraagt een krachtige titel om een aantal emotionele woorden. Het gaat dan bijvoorbeeld om ‘absoluut’, ‘aantrekkelijk’ of ‘euro’. De woorden hebben niet direct betrekking op specifieke emoties, ze zijn vooral bedoel om emoties op te roepen. Je kunt verder denken aan ‘moedig’ of ‘zorgen (maken)’. De termen zijn vooral bedoeld om de titel een emotionele lading mee te geven en in te spelen op het gevoel van de lezer.


Powerwords

Tenslotte heb je minimaal één powerword nodig in de titel. Het gaat dan om combinaties zoals ‘voor het eerst’, ‘gratis’, ‘dit moet je weten’ of ‘dat ik ooit gezien heb’. Het is een powerterm die ervoor zorgt dat het artikel meer kracht krijgt en iemand het als het ware niet meer weg kan leggen. Dankzij de powerwords moet de lezer het artikel wel aanklikken, er is eigenlijk geen ontkomen meer aan.

De verschillende elementen van de formule helpen een effectieve titel samen te stellen, waarmee je er eenvoudig voor zorgt dat de content op je nieuwe Drupal website de aandacht zal trekken. Uiteraard is het vervolgens de kunst om een krachtig verhaal te schrijven en daarmee daadwerkelijk voor toegevoegde waarde voor je bezoeker te zorgen.

Op die manier bewijs je hen een goede dienst en ontwikkel je bovendien content die kan bijdragen aan je vindbaarheid in Google. Heb je de mogelijkheid ook een zoekwoord in de titel op te nemen? Dan is dat dus een uitstekende keuze.