In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

E-mailmarketing tijdens de feestdagen: 3 tips voor meer engagement

E-mail tijdens de feestdagen

Nog ongeveer een maandje tot aan de belangrijkste feestdagen: Kerst en Oud & Nieuw. Webshops en ook dienstverleners grijpen die periode traditioneel aan om scherpe kortingen aan te bieden of speciale acties te organiseren. Maar, hoe creëer je daarvoor zoveel mogelijk aandacht? Je kunt je richten op de potentiële nieuwe klanten.

En heb je al gedacht aan je bestaande klanten en relaties? E-mailmarketing is uitstekend geschikt om je actie of promotie onder de aandacht te brengen. We zetten een paar handige tips voor je op een rij.


Benadruk de urgentie

Ten eerste, zorg ervoor dat je de urgentie benadrukt. De feestdagen komen snel dichterbij, dus het is een goed idee om dit ook in je mailing door te laten klinken. Vooral in de titel. Geef aan dat het nú tijd is om actie te ondernemen, zodat een klant kan profiteren van je kortingsactie of promotie.


Tip: gebruik een timer die aftelt op de landingspagina. En geef in het onderwerp van je e-mail aan dat een klant moet klikken ‘voordat het te laat is’. Het creëert een gevoel van schaarste, wat aanzet tot actie.

Segmenteer voordat je mailt

De feestdagen vieren we allemaal. Tenminste, bijna allemaal. Maar zorg ervoor dat je goed segmenteert aan de hand van klantprofielen. Heb je klanten die al een tijd geen aankopen meer deden of waarmee je weinig contact had? Je zal de anders moeten aanspreken dan klanten die je elke maand wel even aan de telefoon hebt.

Bovendien kun je segmenteren op basis van geslacht, leeftijd en andere demografische gegevens. Probeer in te schatten hoe verschillende doelgroepen wat aan jouw actie of promotie kunnen hebben. Segmenteer de verschillende doelgroepen, zodat je hen allemaal op een voor hun overtuigende manier kunt aanspreken.


Overtuig met een feestelijk onderwerp

Tenslotte, maak in je onderwerp gebruik van het feit dat het een feestelijke tijd is die eraan zit te komen. Zorg er dus voor dat je feestelijke termen gebruikt. Op die manier luid je de feestdagen alvast een beetje in, waarmee je eenvoudig sympathie opwekt bij de lezer. Dat komt de kans op conversie sterk ten goede, waardoor de kans groter wordt dat je succes hebt met je mailing.


Tip: extra opvallen? Maak dan gebruik van emoji’s in je onderwerp.

Jouw Drupal website onder de aandacht

Met de mailing kun je zorgen voor een actie of promotie, of kun je de Drupal website die je hebt laten maken onder de aandacht brengen. Wat dat betreft zijn er verschillende doelstellingen mogelijk, zo rond de feestdagen.

Nog geen Drupal website, maar wil je er wel een laten maken? Neem contact met ons op, dan vertellen we je meer over de mogelijkheden.