In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Drupal website maken: luister naar de doelgroep

Drupal website maken

Luisteren, het is een bijzondere kwaliteit waar niet iedereen automatisch aan denkt wanneer ze een succesvolle website willen maken. Toch is het van essentieel belang om goed te weten wat er speelt bij de doelgroep. Waar spreekt de doelgroep over en wanneer gebeurt dat?

Welke artikelen of welke informatie wordt er gedeeld? Door goed te luisteren naar de doelgroep valt er ontzettend veel waardevolle informatie te verzamelen. Zij die een Drupal website maken en daarnaast goed luisteren slagen er het best in de aangeboden content af te stemmen op de (latente) wensen.


Waar gaat het over?

Het is ten eerste van belang om goed te luisteren waar potentiële klanten het over hebben. Het gaat dan om de daadwerkelijke onderwerpen die zij bespreken. Ben je actief als handelaar in auto-onderdelen of verzorg je online marketing diensten?

Probeer in contact te komen met de doelgroep en bepaal waar ze het specifiek over hebben. Ongetwijfeld zal de doelgroep, respectievelijk, graag praten over bijvoorbeeld de Formule 1 of hoe content en vindbaarheid zich ontwikkelen. Het zijn onderwerpen net buiten de specifieke scope van je eigen onderneming en website, maar wel degelijk interessant voor de bredere doelgroep.


Wanneer hebben ze het erover?

Zodra je weet waar de doelgroep over spreekt kun je specifieker luisteren naar wanneer ze het daar over hebben. Je kent dan zowel de onderwerpen die je dient te behandelen als het moment waarop je dat het best kan doen. Software zoals die van Cision (http://www.cision.com/us/) maakt het mogelijk om dit in de gaten te houden.

Spreken ze hier vooral tijdens werktijd, ’s avonds of wellicht in het weekend over? Jij kunt op die manier bepalen wanneer je de content dient te publiceren, zodat je de Drupal website succesvoller kunt maken.


Wat deelt de doelgroep?

Luister goed naar waar de doelgroep over praat en wanneer dat gebeurt. Combineer dat bovendien met inzicht in de shares op de verschillende sociale media. Welke content levert daadwerkelijk ‘buzz’ op, waar gaat de doelgroep mee aan de slag? Check de effectiviteit van foto’s, video’s, infographics en reguliere content.

Op die manier creëer je door goed te luisteren een helder beeld van wat er speelt. Vervolgens kunt je een Drupal website maken die daar optimaal op inspeelt, zodat je de kans op online succes zo groot mogelijk kunt maken.


Drupal Website Maken

Drupal website maken

Een Drupal website maken en dat graag uitbesteden aan ervaren specialisten? We kunnen je alles vertellen over het CMS, we zijn ware Drupal fans. We bouwen websites op basis van voordelige pakketten. Uiteraard kennen we bovendien een aantal handige tools die je kunt gebruiken om goed naar de doelgroep te luisteren en content te publiceren die je helpt online succesvol te worden. Meer weten? Neem contact met ons op. We zullen graag je Drupal website maken of stellen eerst een volledig vrijblijvende offerte voor je op.