In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Deze trucs maken de beste headlines voor jou: ontdek het nu

Headlines

Een goede headline is essentieel, die zorgt er immers voor dat je dit artikel nu leest. Zonder die goede headline was de geweldige content uit je artikel wellicht nooit gelezen en had het niet de verdiende aandacht gekregen.

Outbrain en Hubspot hebben samen onderzoek gedaan onder meer dan 3,3 miljoen titels van artikelen. Ze bekeken bovendien de mate waarin artikelen werden aangeklikt, om na te gaan welke elementen zorgen voor succes. Hier zijn 4 elementen uit naar voren gekomen die altijd werken. Samen met 2 elementen die kunnen bijdragen aan het succes.


Vier elementen die altijd werken

Opvallend genoeg werd heel duidelijk zichtbaar welke woorden in de titel het wel en niet goed deden. Uiteraard hebben we er een paar in de titel van dit artikel verstopt, zodat je wellicht al een idee hebt. De magische woorden zijn:


  • ‘Best’ of ‘beste’
  • ‘Truc’
  • ‘Nu’

Door aan te geven dat iets het best werkt wordt het automatisch interessant, het prikkelt de nieuwsgierigheid. Het woord ‘truc’ geeft aan dat het gemakkelijk toe te passen valt, waardoor de lezer het idee heeft hiermee tijd te kunnen besparen. ‘Nu’ zorgt voor een belangrijke mate van urgentie, tevens een motivator om meteen in actie te komen.

Uiteraard mis je nu nog een element, omdat er 4 zouden zijn. De vierde is het aanspreken van de lezer. Dus geef aan dat iets het best werkt voor hem of haar of hoe hij of zij daar direct mee aan de slag kan gaan. Met die 4 elementen zorg je er net als voor dit artikel voor dat je bezoekers de tekst gaan lezen.


Twee woorden die behulpzaam kunnen zijn

Daarnaast zijn er uit het onderzoek nog twee andere elementen naar voren gekomen die zouden kunnen helpen. Opvallend genoeg is het woordje ‘wie’ daar erg goed voor geschikt, in plaats van ‘waarom’. Je kunt daarmee bijvoorbeeld aangeven voor wie een bepaalde truc geschikt is of wie dat normaal gesproken toepast.

Daarnaast is het de moeite waard om woorden zoals ‘onderzoek’ of ‘video’ tussen deze haakjes [ ] te plaatsen. Termen zoals [video] en [onderzoek] maken het interessanter om een artikel aan te klikken en dat te gaan lezen.


Drupal website laten maken

Wil je een Drupal website laten maken en daarmee succesvol zijn? Zorg er dan voor dat je de zoekmachine optimalisatie op orde hebt en dat je bijvoorbeeld de slimme trucs gebruikt om jouw titels zo overtuigend mogelijk te maken. Prikkel de nieuwsgierigheid van je lezers, zodat ze de artikelen lezen en je kunt werken aan je online autoriteit. Een Drupal website laten bouwen door ervaren specialisten? Neem contact met ons op, dan vertellen we je daar graag meer over.