In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

De ideale CTA: maak van je blog een lead-funnel

Een blog is uitstekend geschikt als lead-funnel, het is een krachtig wapen binnen inbound marketing. Tenminste, mits je ervoor zorgt dat je een goede Call To Action (CTA) gebruikt. Bezoekers die de artikelen op een blog lezen dienen vervolgens actie te ondernemen, door een product te kopen, dienst af te nemen, een offerte aan te vragen of contact op te nemen.

Hoe je daarvoor zorgt? Doe een aanbieding bij de CTA en zorg voor een mobielvriendelijke landingspagina. Gebruik bij voorkeur woorden met een emotionele lading en benadruk de Fear Of Missing Out (FOMO).


Een aanbieding bij de CTA

Een CTA is maximaal effectief wanneer de bezoeker daarmee de mogelijkheid heeft om iets waardevols te verkrijgen. Heb je een brochure met waardevolle informatie of een gids met handige informatie die collega-bedrijven niet zomaar delen? Dat is waardevolle informatie, die je kunt aanbieden in ruil voor een e-mailadres. Je kunt bezoekers vragen hun naam en e-mailadres in te voeren, in ruil voor de gids of de brochure.

Tip: je kunt het bestand verpakken als een professioneel ogend eBook, waardoor de ervaren waarde door bezoekers verder toeneemt en je meer e-mailadressen zal verzamelen. Die leads bieden je vervolgens de kans om hen e-mails te sturen en je diensten of producten onder de aandacht te brengen.


Mobielvriendelijke landingspagina

Een goede CTA biedt belangrijke toegevoegde waarde door middel van een brochure of gids en is tevens zowel op desktop en laptop-computers als op smartphones en tablets beschikbaar. Juist die mobiele apparaten winnen sterk aan populariteit. Het is daarom van groot belang dat de landingspagina netjes responsive is en meeschaalt met het scherm dat de bezoeker gebruikt.

Tip: een Drupal website laten maken? We zorgen standaard voor een responsive webdesign, zodat je daarmee een belangrijke stap zet richting de ideale CTA.


Gebruik woorden met emotie

De CTA zelf zal in de meeste gevallen bestaan uit een button. Probeer daar zoveel mogelijk emotionele woorden voor te gebruiken, waarmee je de mate van affectie en actie sterk kunt vergroten. Probeer bij voorkeur zo’n 20 verschillende termen voor de button te formuleren. Dat lijken er veel te veel, maar goede copywriters maken gemiddeld 20 voorbeelden en komen dan tot hun beste keuze. Je dwingt jezelf op die manier om out-of-the-box te denken, waardoor je tot de meest creatieve ideeën komt.


Benadruk de Fear of Missing Out

Om de emotionele druk nog wat verder op te voeren is het verstandig om in te spelen op de FOMO. Dit is de Fear of Missing Out. Geef aan dat het aanbod nog 1 dag beschikbaar is, dat er sprake is van een tijdelijke korting of dat je die dag nog maar 7 exemplaren kunt laten downloaden.

Meer weten over de ideale CTA of een Drupal website laten maken? Neem contact met ons op, we horen graag van je