In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

De 10 meest converterende vormen van content

Drupal Content

Een succesvolle website combineert een aantrekkelijk design met inhoudelijk goede content en een groot bereik. Content marketeers werken aan inbound-marketing, door content te publiceren die meer bereik creëert en er daarmee voor zorgt dat het succes van de website groeit. SEMRush deed onderzoek naar de 10 vormen van content die de meeste conversie opleveren en daarmee het meest effectief zijn.


De top 10 van meest converterende content ziet er volgens de ervaren content marketeers als volgt uit:

  1. Persoonlijke evenementen
  2. Webinars of webcasts
  3. Case studies van klanten
  4. White papers met informatie
  5. Video’s op de website
  6. Research reports
  7. E-mail nieuwsbrieven
  8. Blogs op de website
  9. Infographics voor de branche
  10. Online presentaties

De 10 meest converterende vormen van content zorgen voor een interessante ranglijst en bieden bovendien veel inspiratie om zelf mee aan de slag te gaan. Heb je een Drupal website en wil je het succes daarvan vergroten? Het is de moeite waard om binnen de verschillende vormen van content na te gaan waar je reeds gebruik van maakt en wat je nog zou kunnen oppakken.


Rijke content voor SEO

De verschillende vormen van content voor de website sluiten goed aan bij de richtlijnen die Google hanteert voor SEO teksten. De zoekmachine adviseert webmasters namelijk om de content zo rijk mogelijk te presenteren. Dat betekent dat tekst van belang is om de informatie over te brengen, maar dat het verstandig is om die te verrijken met afbeeldingen, video’s en andere vormen van content.

Je kunt dan dus denken aan onderzoeken en rapportages daarvan, infographics met een grafische weergave of online presentaties die je eerder voor een ander publiek gaf.


Drupal website met een blog

Op een Drupal website kun je bijvoorbeeld eenvoudig gebruik maken van een blog, waarmee je zorgt voor een van de meest converterende vormen van content (positie 8). Uiteraard kun je de boogsectie vervolgens gebruiken om daar bijvoorbeeld een case study of een white paper te presenteren, het als een onderzoek of een infographic.

Verzorg je een webinar of webcast? Probeer mensen zich daarvoor aan te laten melden door een e-mailadres te vragen. Je hebt vervolgens dan de kans om een nieuwsbrief te versturen. Je zorgt er daarmee eenvoudig voor dat de verschillende vormen van converterende content goed kunt combineren. Zorg je voor een persoonlijk evenement waarbij je een presentatie geeft? Die kun je uiteindelijk ook weer online aanbieden of weggeven in ruil voor een e-mailadres.

De Drupal website biedt je wat dat betreft de mogelijkheid om de verschillende vormen van content in samenspraak aan te bieden, zodat je de SEO optimalisatie rijk vorm kunt geven en je werkt aan uitstekende vindbaarheid van je website. Je werkt op die manier aan het bereik van de website, terwijl je inhoudelijk goede content publiceert. We zorgen bij Dreamwebs dan voor het aantrekkelijke design van de website in Drupal.