In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

86 procent meer conversie en 40x meer kans op delen

Delen content

Een foto zegt meer dan 1.000 woorden: een waarheid als een koe en iets dat we jongs af aan horen. Waarom doen we er online dan zo weinig mee? Onderzoek naar grafische versus geschreven content (en andere vormen) laat keer op keer zien dat het de afbeeldingen zijn die ook online tot de beste resultaten leiden.

Wil je jouw Drupal-website succesvol in de markt zetten en een bredere doelgroep aanspreken? Door gebruik te maken van afbeeldingen en infographics behaal je tot 86% meer conversie en wordt het 40x aannemelijker dat je lezers de content zullen delen.


Snellere verwerking en meer conversie

Onderzoek naar grafische versus geschreven content toont onder andere aan dat we vele malen sneller zijn in het verwerken daarvan. We lezen gemiddeld zo’n 140 woorden per minuut, waardoor het ongeveer 3 minuten duurt om dit hele artikel door te nemen.

Had ik de informatie samengevat in een infographic of kijk je alleen naar de afbeelding hieronder? Die had je in maximaal een paar tellen doorgenomen. Het toont uitstekend aan hoe we grafisch vele malen sterker zijn dan wanneer we ons richten op tekst.




Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat we tot grafische content tot 60.000x sneller kunnen verwerken. Dat betekent dat we in een fractie van de leestijd weten waar een infographic over gaat en dat we direct door kunnen om meer unieke informatie tot ons te nemen.

Daarnaast blijkt dat de conversie van visuele content gemiddeld 86% hoger ligt dan wanneer je gebruik maakt van geschreven content. Het is wat dat betreft de moeite waard om goed na te denken over de manier waarop je jouw verhaal grafisch kunt neerzetten. Je bent daarmee van enorme toegevoegde waarde voor het publiek dat je aanspreekt.


We onthouden beter en delen gemakkelijker

Daarnaast biedt grafische content ten opzichte van geschreven content op je Drupal-website nog twee andere belangrijke voordelen. We onthouden visuele informatie een stuk beter dan wanneer we een stuk lezen of wanneer we iemand anders horen spreken.

We onthouden gemiddeld 80% van wat we zien, 20% van wat we lezen en slechts 10% van wat we horen. Dat is op zich ook niet zo vreemd, als je bedenkt dat het combineren van geschreven tekst met een (mentale) passende afbeelding een bekende strategie vormt om nieuwe informatie beter te onthouden.

Tenslotte wordt het een stuk aannemelijker dat je doelgroep de aangeboden informatie zal delen, als je die aanbiedt in de vorm van een afbeelding of een infographic. De kans op delen wordt 40x groter, waardoor je erop kunt rekenen dat het bereik via bijvoorbeeld de sociale media enorm toeneemt.

Succesvol bloggen op je website en daarbij gebruik maken van de meest geschikte vorm van content? Zorg ervoor dat je regelmatig afbeeldingen plaatst, je gebruik maakt van infographics of je de informatie via de sociale media samenvat in een grafisch geheel. Je profiteert dan optimaal van onze uitstekende vaardigheden binnen het grafische spectrum.