In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

4 effectieve tips om goede content online te promoten

Een Drupal website laten ontwikkelen en daar op publiceren om je kennis te delen met je doelgroep, klanten of de rest van de wereld om je heen? Je bouwt effectief aan je online autoriteit door een zo groot mogelijk bereik te creëren. Aan de hand van de volgende 4 tips bereik je de mensen die je Drupal website al kennen, naast een ruimere doelgroep die wellicht nog niet eerder met je in aanraking kwam.


Deel via de sociale media

Het is een uitstekend idee om je content te delen via de verschillende sociale media. Dat is geen nieuws meer. Zorg er echter voor dat je een goed beeld krijgt bij het type platform dat je kiest en het type content dat je lezers verwachten. Het is een uitstekend idee om zowel via Facebook, Twitter als LinkedIn te laten weten dat je een nieuw artikel geplaatst hebt. Het is echter van belang om dit op een manier te doen die gebruikers op dat specifieke platform van je verwachten.

Het delen van je content helpt het bereik te vergroten. Via de sociale media hebben anderen eenvoudig de mogelijkheid je content te liken, die te delen of je te gaan volgen. Hier worden ook anderen weer van op de hoogte gebracht, waardoor je artikelen op de Drupal website eenvoudig 1.000 potentiële lezers of meer bereiken.


Stem de content af op het platform

Het is van belang om wat dieper in te gaan op de verschillende verwachtingen bij de sociale media en andere platforms. Het is niet verstandig om je content zomaar overal te plaatsen en daar verder geen aandacht aan te besteden.

Probeer in plaats daarvan voor ‘rijke’ promotie te zorgen. Het is een goed idee om je artikel te delen via bijvoorbeeld Facebook. Houd er rekening mee dat gebruikers daar verwachten op een toegankelijk verhaal dat wellicht van toepassing is op hun dagelijkse (niet-werkzame) leven. Dat is een heel andere verwachting dan bijvoorbeeld op LinkedIn. Daar zoeken we naar tips om business-wise slimmer te opereren of ons kwaliteiten te verbeteren.

Krijg je de kans om artikelen via andere media te delen of verspreiden? Probeer de doelgroep te leren kennen, schat hun verwachtingen in en stem de content daar op af. De promotie van je content is dan veel effectiever dan wanneer je simpelweg een link plaatst.


Hanteer SEO technieken

Ook zonder de sociale media en andere platforms heb je de mogelijkheid om je content effectief te promoten, gewoon in de zoekmachines. Maak gebruik van SEO technieken of vraag een SEO tekstschrijver je daarbij te ondersteunen. Door de juiste zoekwoorden in je content te integreren speel je in op (vooral specifieke) zoektermen en verschijnen je blogartikelen hoog binnen de zoekresultaten wanneer iemand daar naar zoekt.


Analyseer de resultaten en verbeter

Tenslotte is het van groot belang om altijd te analyseren wat je doet. Probeer na 1 - 3 maanden na te gaan hoe je scoort via de sociale media en of het je lukt de vindbaarheid te verbeteren. Hoe vaak delen gebruikers bepaalde artikelen en maakt het bijvoorbeeld uit welk type titel je kiest of zorgt de aanwezigheid van afbeeldingen voor andere resultaten?

Kijk goed naar je posities binnen de zoekmachines en probeer met Google Analytics te achterhalen hoeveel lezers je hebt en waar die vandaan komen. Door daar vervolgens op te sturen kun je nog effectiever worden in het promoten van je content.