In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

3 verschillende soorten content voor een website die bezoekers graag blijven bezoeken

website content

Goede content maakt of breekt een website. Waardevolle artikelen dragen bij aan de vindbaarheid (SEO) door middel van online autoriteit. Een goede website heeft een verhaal, zoals een goede webshop de juiste producten aanbiedt. Hoe zorg je voor waardevolle content op bijvoorbeeld een Drupal website? Kruip in de huid van de bezoeker en zorg voor de maximale toegevoegde waarde. Hoe je dat concreet aanpakt? De volgende 3 verschillende soorten content zorgen ervoor dat bezoekers graag nog eens terugkomen en je de online autoriteit toedichten waar je naar op zoek bent.


Genummerde lijstjes

De 3 verschillende soorten content, 5 meest modieuze outfits voor de komende zomer en de 3 ergste dingen die je kunnen overkomen als je geen professioneel advies in wint hebben één ding gemeen: de titels wijzen op een genummerde lijst.

We houden allemaal van quick wins. We willen graag weten hoe we het beter kunnen doen, wat we dienen te voorkomen of hoe we tot nieuwe inzichten kunnen komen. En hoe willen we dat weten? Zo snel mogelijk. Een genummerde lijst op je website of blog geeft direct aan wat de bezoeker kan verwachten en wat de concrete toegevoegde waarde zal zijn. Vandaar dat ze uitermate succesvol zijn om je website meer waarde mee te geven.


Een uitgebreide how-to blog

Zoals we aan de ene kant houden van quick wins die ons snel een stap verder helpen zijn we aan de andere kant ook op zoek naar mogelijkheden om uitgebreid in een onderwerp te duiken. Met name complexe producten of diensten vragen om een uitgebreide how-to. Je hebt daarin de mogelijkheid om een bepaalde functie of een bepaalde mogelijkheid tot in detail uit te leggen.

Uiteraard maak je in het artikel gebruik van tussenkoppen en korte alinea’s. Dit maakt het mogelijk om de tekst te scannen, zodat de bezoeker kan instappen waar hij of zij wenst. Je gaat met het artikel volledig de diepte in, het is van belang zelfs de kleinste details uit te leggen. In een how-to blog is het bovendien een goed idee om afbeeldingen of screenshots te plaatsen.


Vraag en antwoord met een expert

Tenslotte kun je op bijvoorbeeld een Drupal website zorgen voor een Q&A met een expert. Dit is een sessie waarin je vragen stelt en de expert daarop antwoorden geeft. Het kan gaan om een interne expert (werk aan je online autoriteit), maar ook om een erkende expert van buiten je eigen onderneming. Sterker nog, op die manier geef je aan dat je graag de samenwerking opzoekt om op die manier iedere keer een stap verder te kunnen komen.

Deze 3 vormen van content maken je website een stuk waardevoller. Bezoekers die de artikelen lezen zullen je hoog inschatten op online autoriteit. Het resultaat is dat ze graag nog eens bij je terugkomen, waardoor je een relatie aan kunt gaan. Uiteraard levert dit je uiteindelijk de beste kansen tot conversie of verkoop op, zodat je met de waardevolle content op een uitstekende wijze investeert.