In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

3 redenen waarom je salesafdeling gek zou moeten zijn op blogartikelen

Blogartikelen

Een nieuwe website laten maken? Het sales-team zou vooraan moeten staan wanneer het gaat om de integratie van een blogsectie. Heb je al een website en is het sales-team op dit moment nog niet bepaald enthousiast? Een goede moderne website kan niet zonder blog. Benieuwd waarom? We zetten drie belangrijke redenen op een rij:

  • Nieuwe bezoekers op de website
  • Verbinding met de doelgroep
  • Lead-generation en lead-nurturing


Nieuwe bezoekers op de website

Een blog helpt je nieuwe bezoekers naar de website te trekken, die anders mogelijk niet direct met je in aanraking waren gekomen. Je speelt in op zoekmachine optimalisatie (SEO) door short-tail en long-tail zoekwoorden te integreren.

Je kunt hier zelf mee aan de slag of er een SEO tekstschrijver voor inschakelen, het is daarnaast verstandig om een website te laten maken die deze mogelijkheid biedt. Ieder goed geschreven blogartikel vormt een nieuwe ingang naar je website. Des te structureler je blogt, des te groter de groep met nieuwe bezoekers die je kunt verwelkomen.


Verbinding met de doelgroep

Blogartikelen op de website helpen je niet alleen nieuwe bezoekers aan te trekken, ze zouden je sales-team daarnaast moeten aanspreken dankzij de verbinding met je doelgroep. De blogs helpen je om een belangrijk publiek op te bouwen voor de informatie die je deelt.

Beschrijf je belangrijke technische eigenschappen en hoe die in de praktijk tot oplossingen leiden? Je werkt aan je online autoriteit, vooral wanneer je de blogs deelt via de sociale media zoals LinkedIn, Twitter en Facebook. Je hebt op die manier de mogelijkheid de verbondenheid met de doelgroep sterk te vergroten, iets dat je sales-team enorm zou moeten aanspreken.


Lead-generation en lead-nurturing

Je kunt een website laten maken met een mogelijkheid tot bloggen, zodat je zowel voor lead-generation als lead-nurturing kunt zorgen. De nieuwe bezoekers op je website lezen de artikelen die je publiceert en komen op die manier met je in contact. Bovendien heb je vanuit de blogs vervolgens de mogelijkheid emailadressen te verzamelen.

Het vormt een heel directe wijze om voor meer leads te zorgen, waar je voor zorgt voor middel van een enthousiast sales-team dat de toegevoegde waarde van blogs ziet.

Bied je complexe diensten of producten aan die een bezoeker niet zomaar op een willekeurige woensdagmiddag aanschaft? Dankzij de blogartikelen heb je de mogelijkheid om keer op keer te laten zien welke expertise en ervaring je in huis hebt. Je werkt aan de autoriteit die je uitstraalt en zorgt er bovendien voor dat je top-of-mind blijft bij de doelgroep.

Het sales-team zorgt er met blogartikelen voor dat zij een steeds warmer wordende acquisitie kunnen plegen op basis van de verbondenheid met de doelgroep die steeds groter wordt.