In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Slot: 25 belangrijke tips op basis van 25 jaar internet

Het internet bestaat 25 jaar, al die jaren hebben ons inzicht gegeven in wat er werkt en waar je beter mee op kunt passen. We zetten inmiddels al voor de 6e week een aantal tips op een rij, het slot bestaat uit de laatste 5 tips waarmee je ervoor zorgt dat je een top website kunt bouwen en beheren.

We gaan in op je website als marketingkanaal, de website als verkoopkanaal, het gebruik van Flash, voldoende contrast in de tekst en de toekomst van websites. Vorige week (https://www.dreamwebs.nl/blogs/internet/deel-5-25-belangrijke-tips-op-ba...) behandelden we de mobiele telefoon, performance, de doelgroep en optimalisatie, zodat je na deze 5 laatste tips voor een goede website helemaal bij bent.


Flash is dood

Wijlen Steve Jobs riep het al jaren: ‘Flash is dood’. Flash bied de mogelijkheid visueel prachtige websites te bouwen, maar in functionele zin is het een waardeloze techniek. iOS-apparaten ondersteunen het niet eens, op andere apparaten zorgt Flash voor crashes of trage websites. Maak er geen gebruik van, blijf er zelfs ver van weg als je een succesvol website ontwerp wenst.


Voldoende contract in teksten

Zorg voor voldoende contrast in je teksten, de leesbaarheid is van groot belang. Het is al 25 jaar belangrijk om tekst te plaatsen die ten opzichte van de achtergrond duidelijk te lezen valt. Zwarte tekst op een witte achtergrond vormt de beste keuze, kies eventueel voor antraciet of donker grijs wanneer je daar toch van wilt afwijken. Andere kleuren zijn het best geschikt voor buttons en links.


Je website als marketingkanaal

Zie je website als een belangrijk marketingkanaal, het is je online visitekaartje waarmee je een goede indruk kunt maken. Stel vast wat je wilt uitstralen met de website en stem alle aspecten daar vervolgens op af. De stijlvolle Drupal-themes helpen daarbij uitstekend, zodat je fris en professioneel kunt overkomen.


Je website als verkoopkanaal

De website is bovendien een verkoopkanaal, zij het direct of indirect. Verkoop artikelen, vraag om emailadressen en laat klanten contact opnemen. Denk na over hoe bezoekers op de website terecht komen, wat je ze wilt laten lezen of laten zien en hoe je ze vervolgens wilt laten converteren. Een succesvolle website is daar volledig op ingericht.


De toekomst van websites

Hoe de toekomst van websites en website design eruit ziet weet niemand, maar het lijkt erop dat we na mobiel nog een nieuwe stap gaan zetten. De wearables zijn niet ver meer bij ons verwijderd, initiatieven als de Google Glass, Pebble en Apple Watch laten zien dat we technologie op ons lichaam gaan dragen. Websites van de toekomst dienen daar goed op te zijn afgestemd. Zorg voor een goede mobiele website en denk alvast na over de volgende stap, zodat je klaar bent voor de volgende 25 jaar op het internet.