In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Deel 3: 25 belangrijke tips op basis van 25 jaar internet

Internet tips

We zijn aanbeland bij deel 3 van de serie, waarin we 25 belangrijke tips voor een geslaagd webdesign delen. We gebruiken 25 jaar internet als enorme vergaarbak van kennis. Vorige week (https://www.dreamwebs.nl/blogs/internet/deel-2-25-belangrijke-tips-op-ba...) bespraken we vertrouwen, het gebruik van de sociale media en helderheid op de website.

Bovendien is het van groot belang om de bezoeker centraal te stellen. In deel 3 van de 25 belangrijke tips voor een geslaagd webdesign gaan we in op de kracht van video, de toegevoegde waarde van een CMS en veiligheid. Bovendien is het van belang om te blijven innoveren, een goed webdesign is nooit ‘af’.


De kracht van video

Moderne webdesigns maken het uitstekend mogelijk om video toe te passen, een ‘rijke’ vorm van content waar zowel bezoekers als Google van smullen. Het viel 25 jaar geleden moeilijk voor te stellen dat we vandaag de dag video streamen op een mobiele versie van de telefoon, we weten inmiddels veel beter.

Video maakt indruk en helpt een heldere boodschap neer te zetten, bijvoorbeeld op de homepage om kennis te maken of op een ‘over ons’-pagina. Belangrijke voorwaarde: voorkom dat de video automatisch begint af te spelen.


Gebruik een uitstekend CMS

Je hoeft voor een goed webdesign het wiel niet opnieuw uit te vinden, 25 jaar internet heeft ons bijvoorbeeld handige Content Management Systemen (CMS) gebracht. Drupal is daar een uitstekend voorbeeld van, net als Magento voor eCommerce.

Het CMS stelt je in staat eenvoudig pagina’s aan te maken, content te creëren en afbeeldingen toe te voegen, te wijzigen of weer te verwijderen. Website-beheer is een eitje, terwijl de diverse plugins professionele mogelijkheden bieden.


Veiligheid van de website

In 25 jaar tijd zijn we massaal gebruik gaan maken van het internet. Dat is in veel opzichten een positieve ontwikkeling, maar brengt ook risico’s met zich mee. Heb je een webshop en vraag je persoonlijke gegevens van klanten? Zorg ervoor dat je die goed beveiligd opslaat en garandeer ze die veiligheid op de website. Maak bovendien regelmatig back-ups van je website, zodat data bij een eventuele aanval niet zomaar verloren kan gaan.


Een webdesign is nooit ‘af’

Heb je de SEO-strategie op orde, heeft je website een flitsend design en staat de informatie helder beschreven? Houd er rekening mee dat ook anderen aan de weg timmeren, zorg er dus voor dat je gewoon door blijft gaan met verbeteren. Een goed webdesign is nooit ‘af’.

Wellicht kun je een handige functionaliteit toe (laten) voegen, kun je de website eenvoudiger maken of met blogartikelen zorgen voor nieuwe waardevolle informatie. Blijf doorlopend ontwikkelen, zodat je de nummer 1-positie kunt behouden.