In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

25 belangrijke tips op basis van 25 jaar internet

25 belangrijke tips op basis van 25 jaar internet

Het internet bestaat inmiddels meer dan 25 jaar. Wat hebben we in die periode geleerd en hoe kun je daar op dit moment gebruik van maken voor een succesvolle website? In de komende reeks van artikelen zetten we 25 belangrijke tips voor je op een rij, waarmee je ervoor zorgt dat je de website optimaal kunt neerzetten. Wil je een nieuwe website laten maken of ben je toe aan een nieuw webdesign? Zorg er dan voor dat je hier rekening mee houdt.


Een goede CTA

Een website kan niet zonder een goede call-to-action, je wilt er immers voor zorgen dat je bezoeker actie onderneemt. Het is na 25 jaar internet niet langer voldoende online je informatie te presenteren. Je hebt te maken met concurrentie en bezoekers die binnen een fractie van tijd de informatie wensen te ontvangen die ze zoeken. Zorg ervoor dat je gebruik maakt van een krachtige call to action, nadat je de belangrijke informatie hebt gepresenteerd.

‘Vraag een offerte aan’, ‘Bestel nu’ of ‘Neem contact op’, zorg ervoor dat je de bezoeker een ‘volgende stap’ biedt na het lezen van de gewenste informatie. Zorg er bovendien voor dat de CTA boven de ‘fold’ staan, boven de vouw en daarmee direct in het scherm van de bezoeker.


Verse content op de website

Als we iets hebben geleerd de afgelopen 25 jaar is het dat ‘content king is’ op het internet. Je bezoekers zijn op zoek naar informatie, beschrijvingen van producten en uitleg over je diensten. Google houdt van verse content en door middel van de juiste content kun je krachtig werken aan je zoekmachine optimalisatie. Maak gebruik van een blog, voeg regelmatig nieuwe landingspagina’s toe of zorg ervoor dat je een nieuwssectie bijhoudt om aan te geven wat er speelt binnen de branche.


Effectieve communicatie

De blogartikelen mogen inmiddels weer wat langer zijn, op de rest van de website is het van belang om kort en krachtig te communiceren. Zorg ervoor dat je een heldere boodschap overbrengt, met name op de homepage dient niet teveel tekst te staan. Gebruik bij voorkeur een grote foto, in combinatie met een aantal korte teksten en uiteraard een goede call to action.


De 5 seconden-regel

Dit houdt onder andere verband met de 5 seconden-regel. Bezoekers beslissen binnen een fractie van een seconde of ze het design van de website prettig vinden, je hebt vervolgens 5 seconden de tijd om met je content te overtuigen. Zorg er dus voor dat je duidelijke titels gebruikt en je menu-structuur duidelijk aangeeft wat de bezoeker kan verwachten.

In het volgende artikel gaan we onder andere in op vertrouwen, de sociale media, de helderheid van je boodschap en web 2.0, 4 andere belangrijke aspecten die we hebben geleerd van 25 jaar internet.