In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk

Drupal | E-Commerce | Google | Marketing | SEO | Social media | Usability | Webdesign

Zoekmachine optimalisatie: schrijf in lijn met de Google-EAT principes

Drupal SEO

Goede zoekmachine optimalisatie vraagt om feilloos werkende techniek, een rijk intern en extern linkprofiel en bovendien om uitstekende content. Geschreven content is van grote invloed op de vindbaarheid in de zoekmachines, vooral wanneer je daarvoor gebruik maakt van de Google-EAT principes. We zetten ze op een rij aan de hand van een infographic van Don Purdum van UnveiltheWeb.com.


De kracht van waardevolle content

De kracht van hoogwaardige content op de website is enorm. In vijf stappen kun je nagaan wie je bent en wat je voor staat, waardoor je eenvoudig kunt bepalen hoe je zorgt voor waardevolle content die relevant is voor de doelgroep.

Vraag je allereerst af welke problemen je graag wilt oplossen en waar je passie voor hebt. Het is de belangrijke start, van waaruit je kunt nadenken over de tastbare waarde die je kunt toevoegen voor klanten. Probeer bovendien na te gaan hoe zij zich voelen over de waarde en ervaringen die je biedt. Destilleer uit de combinatie van de beiden een aantal specifieke problemen die je kunt oplossen met concrete toegevoegde waarde. Vervolgens bepaal je de concrete doelgroep (eventueel aan de hand van persona’s) en ontdek je in welke business je daadwerkelijk zit en wat jij door middel van goede content te bieden hebt.

De content die je schrijft op bijvoorbeeld de Drupal website stel je vervolgens op volgens de Google-EAT principes. Ze staan voor:


  • Expertise
  • Autoriteit
  • beTrouwbaarheid

In het Engels is de opsomming uiteraard mooier, dan gaat het om Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness.


Zorg ervoor dat je een expert bent in de onderwerpen waar je over publiceert. Los concrete problemen op en voeg waarde toe, waar de bezoeker direct iets mee kan. Zorg er daarnaast voor dat je kunt overbrengen dat je geldt als autoriteit, bijvoorbeeld door te linken naar eigen andere artikelen. Ten derde zorg je voor een betrouwbaar verhaal, door ethisch en transparant te handelen richting alle klanten en bezoekers.


Beter vindbaar in Google

De goede content helpt je de vindbaarheid in Google enorm te verbeteren, omdat je handelt in overeenstemming met de visie die de zoekmachine voor ogen heeft. Google heeft als doel om gebruikers de best mogelijke informatie aan te bieden, door de meest waardevolle websites bovenaan de zoekresultaten te tonen.


Drupal website laten maken

De techniek van de website alvast in orde maken voor goede zoekmachine optimalisatie, zodat jij aan de slag kunt met de content volgens het Google-EAT principe? Laat een Drupal website maken. We zorgen er daarmee voor dat het aan het CMS in ieder geval niet zal liggen. Je kunt daar direct zelf mee aan de slag, terwijl wij ervoor zorgen dat SEO-technisch alles op de juiste manier staat ingesteld.